wtorek, 21 lipca 2009

Opłaty i kary za usuwanie drzew


Mój ojciec posadził na posesji dokładnie 31 drzew. Według opinii Urzędu drzewa są w dużym zagęszczeniu, w złej kondycji biologicznej, zagrażają ogrodzeniu i żeby być szczerym to prace pielęgnacyjne rozwiązałyby problem. Ja chcę je ściąć, bo to moja posesja, bo tam będzie nowy płot, bo te drzewa jeszcze podrosną metr i zaczną niszczyć trakcję elektryczną no i w końcu, bo są one szpetne.

Decyzją urzędniczą za wycinkę 31 drzew została mi naliczona należność w wysokości niemal 200 tys. zł. :| Dużo, no nie? Płacić nie muszę. Wystarczy, że posadzę tam w zamian co najmniej 31 nowych drzew. :/

Na drugiej mojej posesji mama posadziła 75 krzewów iglastych. Zgodnie z prawem, jeśli za pięć lat będę je chciał ściąć to muszę się o to ubiegać w urzędzie i grozi mi wysoka grzywna. Licząc w podobny sposób jak urząd typuje, że będzie to około 500 tys. zł. W końcu mam prawo do zastąpienia ich co najmniej 75 nowymi. :o

W dupach się przewraca? Absurd? Nie! Polska.

Na deser pozostawiam cennik za taką rozrywkę. Jeśli nie posadzisz na miejsce drzewa innego drzewa, to właśnie obowiązuje cię ten cennik. Mnie naliczono niemal 200 000 zł. Nie wiedziałem, że jestem takim bogatym człowiekiem. Kwota opłat naliczana jest od jednego centymetra obwodu. Więcej na ten temat można przeczytać na tej stronie.

Ja chyba postanowię sprzedać te drzewa na Allegro, bez kitu, po cenie urzędowej.

Na zakończenie jeden wniosek, który mi się nasunął. Nie sadźcie drzew - i wiecznie narzekajcie na brak zieleni wokół!

2 komentarze:

  1. na Allegro nie dostaniesz takiej kwoty(nawet jakby sie kupiec znalazł), bo to jest wartość przyrodnicza, a nie wartość drewna. http://www.czystywolomin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=122&Itemid=1 najpierw przeczytaj a potem narzekaj. Ogólenie wiadomo, ze trudniej zauwazyc belke w swoim oku, niz drzazge w czyimś

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję ci się zapoznać z artykułem 86 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody:
    "Nie pobiera się opłat za usunięcie drzew od na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej"
    Takż edecyzja ma wadę prawną.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy